Starszy Wiek Szkolny

  • diagnoza dzieci i młodzieży do 19 r.ż. obejmująca ustalanie przyczyn trudności dydaktycznych, wychowawczych oraz specyficznych trudności w nauce
  • praca postdiagnostyczna (pedagogiczna)
  1. terapie indywidualne i grupowe – w szczególności dla uczniów ze stwierdzonymi zaburzeniami dyslektycznymi
  2. zajęcia z profilaktyki muzycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym (grupy integracyjne), uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, nauczycieli i rodziców
  3. warsztaty z twórczego myślenia (szkoły podstawowe, gimnazja)
  4. warsztaty dla nauczycieli, w szczególności dotyczące specyficznych potrzeb edukacyjnych
  5. orzecznictwo, opiniowanie
  6. praca z rodzicem (indywidualne konsultacje, zebrania dla rodziców dzieci objętych terapią)
  7. współpraca z pedagogami, polonistami, nauczycielami
  • praca postdiagnostyczna (psychologiczna)
  1. terapia indywidualna i grupowa dzieci i młodzieży w wieku szkolnym
  2. terapia rodzin
  3. zajęcia korekcyjno-wyrównawcze

W ramach specyfiki pracy w dziale „Starszy wiek szkolny” prowadzone są następujące zajęcia grupowe: (wspólnie przez mgr Gurgoń i mgr Majorek)

  1. integracyjne dla klas pierwszych gimnazjum
  2. socjoterapeutyczne
  3. dot. wychowania prorodzinnego, uzależnień, zachowań agresywnych dzieci i mlodzieży

Specjaliści:

  • psycholog, nauczyciel dyplomowany

    • liczne szkolenia z zakresu terapii zaburzeń: depresyjnych, nerwicowych, odżywiania, emocjonalnych i społecznych
    • szkolenia dotyczące terapii dyskalkulii rozwojowej oraz dysleksji
  • Studia magisterskie: pedagogika specjalna – specjalność – resocjalizacja, pracuje od 1992 roku. Nauczyciel dyplomowany od 2002 roku.

    SZKOLENIA:

    • 2-letnie z zakresu „Mobilnej Rekreacji Muzycznej” i profilaktyki muzycznej
    • 3-letnie Studium Doskonalące dla Pedagogów – Doskonalenie umiejętności wychowawczych
    • Uzależnienia narkotyczne
    • Profilaktyka HIV  i  AIDS
    • Kinezjologia edukacyjna  Dennisona
    • Diagnostyka i terapia dysleksji rozwojowej
    • Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów ze  specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Dyskalkulia rozwojowa
    • Edukacja seksualna
    • Praca socjoterapeutyczna
    • Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji
    • Bateria – GIM w praktyce diagnostycznej

    PROWADZI:  warsztaty dla dzieci, młodzieży, rad pedagogicznych, terapie grupowe oraz konsultacje indywidualne dla uczniów dyslektycznych

    WSPÓŁPRACUJE:  z dyrektorami szkół, pedagogami i psychologami szkolnymi, wychowawcami klas, polonistami

    NAGRODY: Kuratora Oświaty (14.10.1999.)