Młodszy Szkolny i Przedszkolny

Diagnoza psychologiczna ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku przedszkolnym (przyspieszenie bądź odroczenie obowiązku szkolnego, kierowanie do kształcenia specjalnego i integracyjnego, badania lateralizacji, diagnoza specyficznych trudności w nauce, diagnozowanie deficytów rozwojowych)

  • terapia psychologiczna indywidualna i grupowa
  • praca z rodziną dla osób ze wszystkich przedziałów wiekowych
  • zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
  • zajęcia stymulujące ogólny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
  • opieka nad przedszkolami z terenu Świętochłowic
  • współpraca z nauczycielami grup rocznego przygotowania przedszkolnego

Diagnoza pedagogiczna:

  • badania dojrzałości szkolnej (zbiorowe i indywidualne)
    • przyspieszenie obowiązku szkolnego
    • odroczenie obowiązku szkolnego
  • diagnoza uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych (z trudnościami dydaktycznymi)
    • ocena poziomu osiągnięć szkolnych
    • diagnozowanie rodzaju i zakresu deficytów rozwojowych
    • diagnozowanie specyficznych trudności w nauce (dysleksji, dysortografii, dyskalkulii)
    • badania dzieci niewidzšcych
    • przesiewowe badania słuchu

Terapia pedagogiczna:

  • terapia grupowa i indywidualna dla dzieci przedszkolnych oraz uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych dotycząca korekcji i kompensacji zaburzeń psychoruchowego rozwoju dzieci w zakresie funkcji słuchowych, motorycznych oraz ich integracji, a także rozwijania orientacji przestrzennej
  • wyrównywanie braków dydaktycznych
  • zajęcia terapeutyczne dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia)
  • zajęcia dydaktyczne dla dzieci niedowidzących
  • praca z dzieckiem zdolnym
  • pomoc rodzicom (konsultacje, porady, wskazówki do pracy z dzieckiem w domu)
  • współpraca z nauczycielami, pedagogami i psychologami szkolnymi (konsultacje indywidualne, zebrania informacyjne, spotkania warsztatowe)
  • na zapotrzebowanie szkół – zajęcia socjoterapeutyczne lub integracyjne dla klas

Specjaliści:

  • Psycholog, oligofrenopedagog, zatrudniona w poradni  od 1989r.  26-letnie doświadczenie jako nauczyciel i pedagog w szkole specjalnej.

    Najważniejsze kursy kwalifikacyjne i doskonalące:

    Studium Psychoterapii.

    Kurs Kwalifikacyjny z Oligofrenopedagogiki.

    Kurs kwalifikacyjny przygotowujący do pracy z dzieckiem i uczniem autystycznym.

    Pedagogika lecznicza

    oraz bardzo liczne szkolenia z różnego zakresu

  • Psycholog (specjalizacja – psychologia wychowawcza), nauczyciel dyplomowany. Ukończyła studia podyplomowe: Integracja Sensoryczna I stopień.

    Zajmuje się diagnostyką oraz terapią indywidualną i grupową dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.  W swojej pracy pomaga dzieciom z zaburzeniami zachowania, zaburzeniami emocjonalnymi i rozwojowymi oraz ich rodzinom.  Prowadzi zajęcia z dziećmi niepełnosprawnymi   w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.

    Ważniejsze, odbyte szkolenia zawodowe:

    • Podstawy psychoterapii (m.in. trening umiejętności wychowawczych, trening interpersonalny, trening ekspresji twórczej, trening bioenergoterapeutyczny).
    • Metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborne w pracy z dzieckiem.
    • Agresja w szkole.
    • Skuteczne metody radzenia sobie z agresją.
    • Zaburzenia depresyjne dzieci i młodzieży.
    • ADHD diagnoza i psychoedukacja.
    • Mutyzm selektywny – pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny.
    • Zmiana jest możliwa – podejście skoncentrowane na rozwiązaniach.
    • Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
    • Niedyrektywne formy terapii dziecka z autyzmem.
    • Opóźnienia neuromotoryczne wg programu stymulacji i wygaszania odruchów Sally Goddard (szkolenie podstawowe).
    • Terapia Neurotaktylna dr Swietłany Masgutowej.
  • pedagog, tyflopedagog, terapeuta wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka, nauczyciel dyplomowany.

    Zajmuje się diagnozą dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w szczególności ze specyficznymi trudnościami w nauce, słabo widzącymi, z niepełnosprawnością ruchową).
    Prowadzi terapię indywidualną i grupową uczniów z dysleksją rozwojową, dyskalkulią oraz uogólnionymi trudnościami w nauce. 
    Koordynuje Zespołem Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, w ramach którego prowadzi zajęcia z dziećmi niepełnosprawnymi.

    • studia podyplomowe „Tyflopedagogika”
    • studia podyplomowe „Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka”
    • kurs kwalifikacyjny „Terapia pedagogiczna”
    • kurs specjalistyczny „Dysleksja rozwojowa”
    • liczne szkolenia np. „Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki”, „Diagnoza dyskalkulii rozwojowej”
  • pedagog, nauczyciel kontraktowy, terapeuta z zakresu terapii ręki oraz terapeuta Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

    Zajmuje się diagnozą dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie. Prowadzi terapię indywidualną i grupową uczniów z dysleksją rozwojową oraz uogólnionymi trudnościami w nauce. 
    Ukończyła:

    • studia z zakresu Resocjalizacji
    • studia z zakresu Pedagogiki Opiekuńczej i Socjalnej
    • studia podyplomowe „Terapia pedagogiczna”
    • studia podyplomowe „Socjoterapia.”